Søg i denne blog

mandag den 30. august 2010

Skolestart og Støttekonsert

Da var skolen startet igen og jeg kom mig igennem den første uge uden for mange skrammer.
I onsdags var John og jeg til gratis koncert "imod oljeboring i Lofoten". Der var 4 bands som spillede. Der iblandt et forholdsvist nyt norsk band som hedder Grand Island. Det var utrolig bra, og en god sag. Det var ikke oljeboring generelt, men lige netop i Lofoten hvor oljeboring truer en fornybar ressurs i form af fiske. Boringen truer nemlig bl.a. en af verdens største torskebestande da de gyter i akkurat det område.

Ellers har der været tid til lidt brætspil, både med oslo-banden og med Hege og Esben hvor vi var og spiste middag i lørdags. I dag, mandag, har jeg været til semesterets første boksetræning. Det var godt at komme igang igen efter sommerferien. I morgen tidlig skal jeg til "Frokost hos Kristine". Biologibygningen hedder egentlig Kristine Bonnevies hus og "Frokost hos Kristine" er en tilbud der er hver tirsdag hvor man kan komme og få morgenmad og kaffe, imens der er en forelæser som snakker om et bestemt tema, og lægger op til debat. I morgen er temaet "Sharks, DNA & A Bottle of Booze" .. Ved ikke helt hvad det skal betyde, men jeg er sikker på at det bliver spænende. På lørdag skal vi på ekskursjon, sopptur/svampetur i Nordmarken. Det glæder jeg mig også til.

En anden ny ting er, at John og jeg skal til at have delehund. Dvs. vi fremover skal have Conan om dagen, og Geir skal have ham på kvelden. Det er for at Conan skal slippe å være alene hjemme i så lange perioder hver dag. Det bliver spænende at se hvordan det fungerer... nu får vi se. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar