Søg i denne blog

mandag den 26. oktober 2009

Smuttur til Grimstad

I fredags tog John og jeg en tur til sørlandet for at besøge Bente og Peter. Busturen gik egentlig fint, men det er stadig lidt underligt for mig at afstandsforholdet her, i forhold til i Danmark, er så meget anderledes. Uanset så er det jo utrolig flot landskab over alt her, hvilket også er temmelig uvant. John bliver bestandigt prikket i siden og tvunget til at se på "det fjell", "den foss", "den insjø" eller "de trær"... Nogle gange glemmer jeg vist at det er lidt mere trivielt for en som er vokset op i det, men herregud Norge er et utroligt smukt land!Men ihvertfald, efter ca 4 1/2 time var vi til Grimstad hvor det øste ned.
Men hjemme hos Bente og Peter var der varmt og hyggeligt, og der var ild i pejsen. Senere kom Hege og Esben og så spiste vi taco.... nom nom :)
På lørdagen var vi og købte sko til John og jeg fandt nogle flere små-pakker til Oscars julekalender. Desværre måtte John jobbe en del med sin skoleindlevering, men jeg fandt et nyt spil som hedder Machinarium, hvor man styrer en lille robot som skal ind i et slot for at befri sin robotkæreste, og på vejen må man løse mange gåder og puslespil. Det er sjovt, og grafikken er utrolig sød.. så det koste jeg mig med.. på kvelden fik vi en god fiskeret med sopp til, som Bente og Peter selv havde plukket. Det var helt utrolig godt. På kvelden så vi på "Skal vi danse?" og koste os med film. På søndagen sov vi længe.. og så fik vi en slags brunch med artiskokker, majs soppstuving, middelhavsskinke og noget super godt olivenbrød. DIGG!
Jeg fik en fødselsdagsgave af Bente og Peter, som var billetter til Walking With Dinosaurs, og en musik dvd med Joe Bonamassa (en fantastisk dygtig blues artist). Jeg glæder mig helt sindsygt meget til Walking With Dinosaurs showet som er på onsdag d. 28. .. skal se det sammen med John.
.. Og da var det på tide at dra hjem til Oslo med bussen igen.. Var herligt med en stille og rolig helg i Grimstad. :)

Billede af alle soppene som Bente og Peter havde plukket.

Machinarium grafik.

2 kommentarer: