Søg i denne blog

tirsdag den 16. februar 2010

Dødens istap-fingre

Nu er det langsomt blevet litt varmere i været, og nogle dage er det faktisk tøvær.
I fredags var jeg på vei hjem fra T-banen ved nationaltheatret. Jeg gik stille og roligt i mine egne tanker og nød at det var fredag og at helgen havde startet. Pludselig lød der et kæmpe brag ret bak mig. Jeg fik et chock og mærkede hvordan adrenalin blev pumpet igennem min krop og min hjerterytme steg. Jeg vendte mig om, og bak mig lå der ca. 0.5 - 1 kvadratmeter IS! Det var faldet ned fra taget. Dette var på Karl Johan, hvor fortovet egentlig er ganske bredt, og jeg gik nesten ude ved veien. Alligevel, fordi at bygningerne ved Karl Johan er ganske høye var isen faldet helt ut til der hvor jeg gik! Jeg ved jo at der er ganske stor risiko for rasfare nu, og de fleste bygninger har også rasfare skilte sat op. Som jeg har forstået det, så er det dem som ejer bygningens ansvar å enten rydde taget, eller sætte op skilte. Ingen av disse to krav var indfriet på denne bygning, og jeg kan kun gyse om hva som kunne ha sket dersom den klump med is hadde ramt mig, eller noen andre i hovedet. Mange pladser er der også svære istapper, men dem kan man i det mindste se og undgå. Det er værre med sneen som ligger oppe på taget som man ikke ser før det ligger ved siden af en.
Jeg tok dette bilde av en svær istap som hænger foran nabolejlighedens vindue. Kanskje litt vanskeligt å se størrelsesforholdet, men den er omkring 2 meter lang! HELT SICK!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar