Søg i denne blog

tirsdag den 2. februar 2010

Bli med i den nye bank!

Kender du det når alarmklokken ringer på morningen, men man falder i søvn igen?.. Vel de skete for mig i dag. Jeg vågnede kl. 09.55 og forelæsningen startede kl. 10.15! YIPES! Det tok mig 10 minutter at komme ud af døren, men i min forvirring var jeg gået ned til trikken, og jeg skulle egentlig til T-banen.. MAS! Vel.. Jeg endte med at komme mig til forelæsningen bare 5 minutter forsinket! Phew, for en morgen, havde ikke engang nået at få mig frokost... Exphil forelæsningerne har været lidt kedsommelige til nu hvis jeg skal være ærlig. Tror lidt det er fordi at oldtidens filosoffer ikke rigtig siger mig noget. Men i dag var det en ny forelæser som snakkede om Decartes, og jeg synes faktisk at jeg fik rigtig meget ud af forelæsningen, selv om jeg var lidt sulten og ukoncentreret i starten.
Efter forelæsningen gik jeg hjem og ryddede lidt, og så dro jeg med trikken til Hausmanns gate hvor Røde Kors centeret ligger. Jeg havde nemlig time i blodbanken i dag. De er helt utrolig snille der, og vil at man skal spise og drikke der så man ikke bliver dårlig når man har givet blod. Det var første gang jeg skulle gi blod i den norske blodbanken, men de var så snille og greie at jeg blev helt målløs. De sagde at jeg havde en fin blodprocent, og at de havde taget min blodtype, som var A Rhesus negativ. Det er åbenbart vanligt at være A, men det er faktisk bare 15% af befolkningen som er Rhesus negativ. Jeg donnerte 450 mL blod, og skulle ligge og hvile lidt efterpå så jeg ikke blev dårlig (som sygeplejersken sa).. Jeg synes alle som kan burde donnere blod og hjælpe på den måde. De kan også bruge ens blod til forskning som måske kan være med til at finde nye kure imod sygdomme! Jeg liker veldig godt tanken om at mit blod kan være med til at redde andre mennesker, så jeg var rigtig glad når jeg dro hjemad med trikken.

Senere kom John hjem, og så lavede vi mat sammen. Jeg har også fått læst min nye tegneserie som jeg købte i lørdags på Outland. Det er nr. 2 i serien Blacksad (der er totalt 3 bøger). Det er en historie hvor alle figurene er portrætterede som dyr, for at fremme deres dyriske karaktertræk. Jeg synes den er utrolig god, og glæder mig til at læse den sidste. I dag har jeg også prøvet at lave varm sjokolade med de "coco balls" som mor havde med til mig fra Grenada. Så i dag har John og jeg faktisk drukket vaskeægte Grenada kakao! nomnom, det var veldig godt! Så så vi film med Kurt Russel som hed Escape From L.A. og herregud, den var bare så awesome!

Grenada kakao-produktion.

Blacksad tegneserie.

I går var jeg på kickboxing træning med Ane. Det var utrolig morsomt, men der var sindsygt mange nye folk den dag, og træneren sa etterpå at kurset var fuldt, så jeg kunne ikke melde mig på. Det var så ærgeligt. Nu må jeg finde en anden plads og træne. Ser efter noe som John og jeg kan træne sammen, for det er altid mye morsommere når man er flere som træner sammen. Vi har tenkt på å prøve tennis, men nu får vi se..

Nu skal jeg i seng, for i morgen er det tidligt op på laboratorie øvelser. :)

2 kommentarer: