Søg i denne blog

søndag den 26. september 2010

Sopptur ved Sognsvann

Fredag stod den på soppekskursion ved Sognsvann i 4 timer (fra 12-16) i øsepøse regnvejr! kl. 14.30 var min regnjakke så våt at den ikke holdt vand ute lengere.. litt kjiipt. Alle var kalde og frøs, så jeg og et par andre besluttet og stikke til Marie og drikke kakao indtil vi skulle tilbake på labben og se på de soppene som hadde blitt funnet.. Det var helt syyykt godt å komme ind i varmen, så vi sat der og spiste lunsj på kjøkkenet til Marie. Da det var tid for å dra tilbake til Blindern hadde jeg mest lyst til å bli sittende i det varme kjøkken.. men men.. måtte være en flink student å dra tilbake med de andre. Da vi kom fik vi gjennomgang av masse forskellige sopp som er viktige for den systematiske prøven som vi skal ha om et par uker.
Da kl. var 17 var jeg endelig hjemme, men måtte ut i regnen igen og gå med Conan. Heldigvis var ikke Conan så glad for regnen heller, så han ville hurtigt inn igen :)
Så vi stakk hjem igen og lagde middag til når John kom hjem fra skolen i 19 tiden. Da bare slappet jeg av sammen med John, og det var jaffal godt etter en hel dag i regnvejret. Bedst å sitte inne og se ut når det pøser ned hehe.. :)


Honningsopp.. Er trods navnet giftig.


mmmmm spænnende sopp!


Thorbjørn med stort smilefjæs trods regnen..


Søte, våte hester :)


You can stand under my umbrella..  :)
Kanskje regnklær neste gang Gøran?!


Bare bra..


Ane med sin super fantastiske rødrandskjuke..  Entusiasme lenge leve :)


Regnværet lokket frem litt dyreliv og :)


Der var masse traktkantareller. Jeg hjalp Estelle å samle noen i hendes Tom&Jerry kjeks boks :-P


Inde i varmen i Maries køkken. Litt kondens på linsen..


mmmm varm kakao.. det var så syykt allright..


Spiss giftslørsopp! dum-dum dum duuuum! NORGES FARLIGSTE SOPP!


Dette var ikke en pensum sopp, men jeg syntes den var så kul pga. den violette fargen :)

3 kommentarer: