Søg i denne blog

søndag den 11. april 2010

Påskeferie i Grimstad

Etter en liten tur til Finland rejste jeg til Grimstad hvor John hentet meg. Litt senere dro vi til Galleri hvor der altid er quiz på torsdager. Det var sygt mange folk der, sikkert fordi alle var hjemme på påskeferie. Vel, laget vores ble nr. 3 i quizzen og i popquizzen, og utenfor sto det folk fra Galleri og serverte gratis hamburgers..

Geir, Anne og Conan var også i Grimstad.. på fredagen dro vi alle (undtatt Conan) til Galleri hvor det var "Ladies Night", så alle "ladies"  fik velkomstdrinks når vi kom... det var jo koseligt. Der var maaaaaaaase jenter der som danset og danset og danset.. Og alle bartendere hadde på seg skjorte og butterfly...vi dro vel i 2 tiden, og da var alle sultne så vi gik og kjøpte verdens dyreste rullekebab til 90 kr.! AT DET GÅR AN!
Men da var vi alle sammen jaffal mætte når vi gik hjem :)
På lørdagen var vi hjemme og slappet av og lekte litt med Conan. På kvelden lagde Bente awesome laks med sån ost i seg.. nom nom..
Søndag dro vi til Gautefall med Peter for å stå litt på ski. Peter sto på langrenn da, men John og jeg løb i alpin løypene...Det var skikkelig koseligt, og morsomt å stå på ski der. Når jeg sto på ski  første gang, så stod jeg på Gautefall, og dengang syntes jeg at bakkene var kjempe skumle. Derfor var det sjovt fordi denne gang var de mere overkommelige...På søndagen kom også Hege og Esben til Grimstad, og Bente hadde lagd lam til middag, NICE! Jeg digger å spise lam, det er SÅ godt...
Etter vi hadde spist så var det utdeling av premier fra OL-tipping konkurencen. John og Hege delte 1. plassen så de fik overrakt en gullmedalje og en premie hver. Det var skikkelig morsomt. John fik en bluray film og Hege fik en CD, og i tillæg fik de og Anne en ekstra-premie som var noen kule uro-dimser fra Praha!
På mandagen dro alle hjem, men John og jeg ble i Grimstad siden John hadde fri, og jeg ikke hadde noe obligatorisk skole.. Så trente Peter litt boksing med meg ute på verandaen siden han har drevet med boksing før og vet masse om det. Så han kunne hjelpe meg med å rette på teknik osv. det var skikkelig morsomt det.
Senere sat John og jeg og spilte et gammelt PC spil som heter Diablo. Det var sån som alle spilte for lææææænge siden, og vi "genopdagede" det i påskeferien.
Tirsdag dro vi en tur til platebaren for å ta en kop kaffe. Der mødte vi både Einar og Marie, og fik en liten chat... På kvelden spilte vi maaaaaasse Diablo... hehe awesome...
Torsdag "lekte" John og jeg tennis utenfor senere tok vi en tur til AC hvor vi bl.a. så den nyeste South Park episode som handlede om Facebook.. hahaha, den var genial!
På fredagen drev John og jeg og jobbet litt i hagen til Bente og Peter.. Vi fjernet masse grene fra epletræet, vi fejede innkjørslen og vi ryddede sne og sten væk fra græsplenen, så til slut var deres plene den eneste uten sne! :-D På kvelden hadde Bente lagd sushi til os. Jeg har aldrig hatt sushi før så det var skikkelig morsomt å få prøve det. Det var veldig anderledes, men veldig godt. Nå som jeg vet hvordan man skal lage det skal vi kanskje prøve å lage det her i Oslo og..
Senere dro John og jeg en tur til fyret hvor vi mødte AC, Anders og Alec som hadde lagd bål. Så hadde vi pinnebrød og bål grillete pølser og sat der lenge ved bålet. Det er så koseligt med bål!
På lørdagen dro John og jeg hjem til Oslo med bussen. Vi hadde fått med os masse reker i en kjølebag fra Bente som vi spiste til middag.. Det er lenge siden jeg har hatt reker som det så det var digg.. Etterpå gikk vi ned til coop og kjøpte litt inn. Vi hadde ikke vært hjemme i 2 uker så kjøleskapet var ganske tomt. Når vi kom hjem så vi den blueray film som John hadde vundet i OL konkurencen. Det var Stargate med Kurt Russel og James Spader, har jo set den før, men den er like bra hver gang... Da var det vel tid for å legge seg... I dag, søndag, er siste dag i "påskeferien"... Jeg skal lese litt biologi i dag så jeg er klar for i morgen, men læsning skal gjøres med stil, så imens jeg læser skal jeg høre på en fantastisk ny CD som jeg fikk av Peter og Bente.. Det er Joe Bonamassa sit nye album som heter Black Rock. Har bare hørt det 2 ganger til nå, men synes det er super cool blues rock. DIGG!
Det har været en fantastisk ferie, og jeg glæder meg til sommerferien allerede..
Her kommer litt bilder. Hadde ikke kameraet med hver gang så det er ikke bilder fra alt.. men men :)
Klikk evt. på de for å gjøre dem større..

Der var masse folk på galleri..

Velkomstdrinks fra Ladies Night

Geir og Anne
Det var vist dagen etter. Geir lekte litt med Conan.

Men Conan var også litt sliten..

Det var fint på Gautefall
På vej ned..
Ski i heisen..
Det var kaldt på toppen..

OL-Tipping konkure vindere fikk utdelt fine premier.
Boksetrening på verandaen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar