Søg i denne blog

mandag den 26. april 2010

Twice the Party!

Til helgen skulle det være fest, og 2 av slagsen faktisk!
Bokseklubben skulle bruke alle gebyrpengene på pizza og øl til medlemmerne. Så vi var vel en 30-40 stk. eller noe i kjellern på Blindern Studenthjem. Det startet kl. 19 og det var skikkelig koseligt...selvom man godt kunne mærke at gjesterne stort set var gutter (vi var vel 4 jenter eller noe sånt). Mens vi spiste pizza fik vi en lille powerpoint foredrag om boksingens historie. Det var ganske morsomt å lære at bl.a. så var boksningen den første dokumenterede sport. I gamle gamle dage, i grækenland så drev de og bokset på hverandre. Dengang var der ikke så mange regler og en kamp kunne godt vare 100 runder. Kampen varede enten til den ene ble slått ut eller døde.. phew det er vist godt at der blev opfunnet nogle regler...
Vel uanset så var plassen vi var på en sån typisk plass hvor der ikke var noe som kunne gå i stykker, og det var en målskive malet på veggen hvor det var lov å kaste tomme flasker på. Der var bare nogle få regler:
1) Før man kastet flasken måtte man slå den hardt i bordet 2 gange så dem foran hadde chance for å dukke seg og 2) Dersom ikke flasken knuste måtte man bunne en hel øl!
Jeg vovet meg ikke uti å kaste noen ting, men "observerede" blot de andre. Når noen ikke klarte å knuse flasken så begyndte hele flokken og skrike: DRIKK DRIKK DRIKK! og stakkelen som ikke knuste flasken måtte følge sin skæbne til ølflaskens bund.
Jaffal så var det veldig hyggeligt å snakke litt med boksefolkene, og jeg fant faktisk ut av at der var 3 andre som gikk på biologi på biobygget.. Har bare aldrig set dem der.. Det var ganske morsomt.
Litt senere dro vi biofolk så til biologisk fakultet sammen med canadieren Armin.
Der var det full fest på gang. Det var nemlig biologisk karneval. En årlig tradition på biologisk fakultet hvor alle klær seg ut i noget natur/bio greie... så er det fest og beste kostume blir kåret. Jeg hadde jo ikke noe kostume da, men mange andre hadde, og der var mange veldig fine kostumer. Faktisk så vant Thorbjørn fra klassen vår beste kostume med Dr. Zoidberg fra Futurama serien... Veldig gøy!
Det var en super kveld. Skulle ønske at de to festene ikke hadde vært på samme dato da, for jeg hadde lyst til å bruke mere tid på begge plassene. Vel vel.. Omkring kl. 01.30 syklet jeg hjem - SYKLET!
John og Anders hadde hatt filmkveld mens jeg hadde vært på fest, så de hadde også kost seg med pizza og snop og det var jo bra :-)

På lørdagen sto jeg op klokken 10! Jeg husker ikke engang hva jeg gjorde på lørdagen.. formentlig fordi at jeg egentlig ikke gjorde noe... På kvelden dro John og jeg til Alex og hadde oldschool PC-gaming LAN. Det var skikkelig hyggeligt og nostalgisk.. litt som i folkeskolen hvor man sat og gamet hele natten.. bortset fra at jeg ikke lengere orker å spille så lenge av gangen, så vi måtte gi os rundt 02 og så dro John og jeg hjem.
På søndagen sov vi leeeeeenge.. aaaalt for lenge.. vi sov så lenge at jeg blev trøtt fordi jeg sov så mye... Så søndag ble skikkelig slacker dag.. John og jeg så på Lost og bare chillet.. Det var ganske godt egentlig å ikke gjøre noe.. Jeg hadde levert alle innleveringer til skolen så jeg hadde ikke noe som hang over hovedet..
Men men.. nu er freden forbi, for jeg har fået kommentarer på mit første utkast til semester opgaven i EXPHIL og det var egentlig veldig greit for nå vet jeg hva jeg kan forbedre på så opgaven forhåpenligt blir endda bedre :-)
I dag har jeg vært på skolen og hatt forelesning om frøplanter med en dansk foreleser! Det var ganske rart, og jeg tror der var mange som ikke skjønte noen ting av hva hun sa.. men men.. etter forelesningen dro jeg på boksetrening. Her fik jeg høre at en stund etter vi hadde dratt på biologi festen på fredagen, så var der en av bokse-guttene som hadde funnet ut av (nok i samarbejde med en ganske høy promille), at han var så hardcore at han skulle knuse sin champis flaske i hovedet på seg selv istedet for på veggen. Dette resulterede i at han måtte på skadestuen med et dypt kutt som ble syet med 7-8 sting.. jaja.. kanskje derfor han ikke var på trening i dag da hehe...
Når jeg kom hjem hjalp jeg John og lage middag til os, og så så vi litt på film. Jeg gleder meg til i morgen for da skal jeg i blodbanken efter skole.. Jeg like å donnere blod til blodbanken. Det får meg til at føle at jeg hjelper noen...
Og på torsdag rejser vi jo til Danmark til konfirmation. Gleder meg skikkelig til å møte hele familien!

Vel nå kalder sengen, men her er et par bilder fra fredagen.

Et par stykker fra boksegjengen..


Meg, Armin og Jonas
Armin var desværre en af de uheldige som ikke fik knust sin flaske. Han slap dog med skammen.

Thorbjørn i sit Dr. Zoidberg kostume.

Estelle hadde valgt leopard-looket...

Jonas fra boksing som også gikk på biologi, hadde faktisk fått tak i et kostume.
Han hadde altså ikke dette på når vi var hos boksegjengen skal det lige nævnes!


Flue og Banan - Bananflue?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar