Søg i denne blog

søndag den 25. juli 2010

Binabben

For et par dage siden tok John og jeg en liten gåtur til en plass her i Grimstad som heter Binabben. Egentlig er det ikke meget mere end en lille forhøjning men der er fin udsigt deropppe fra, og et udkigsbord som man kan indstille til at pege i forskellige retninger. Den kan til og med indstilles til Skagen. Jeg tvivler dog på at man faktisk på nogen måte kan se de hele 127 km som der er derfra til Skagen. Jeg har været på Binabben en gang før for ca 5-6 år siden, og jeg må indrømme at dengang synes jeg at turen op til Binabben var meget mere stejl og brat og alt muligt, end den faktisk var. Jeg liker å konkludere at det er fordi at mine føtter nu er blevet mere vant med norsk terreng end de var før :)


Til Binabben

Binabben udkigspost


Indstilling til Skagen :P



John ser til Skagen..


Fin udsigt over byen og den gamle trækirke.



Bagefter gik vi ned for at se på kirken.
Ganske fin igrunden.


Der står også en mindestatue...


....Dedikert til norske soldater som døde under 2. verdenskrig...

.. Jaja, ikke så ille å være turist i Grimstad :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar