Søg i denne blog

søndag den 25. juli 2010

Holme-Grille-Fiske-Tur

Igår, da jeg syntes jeg hadde chillet nok i hængekøjen, været på Plata og John hadde fått fri fra jobb, stak jeg, John, AC og Anders ut i skjærgården. Vi fant en holme hvor vi grillede noe mat og prøvede å fange krabber.. Tror aldrig jeg har set så mange brandmaneter/brandmænd som vi gjorde på vejen ut. Det var helt ekstremt, nesten så man ikke klarte å se vannet engang.. De har vist kommet ned fra Oslo fjorden og hærger her på sørlandet nå, så vi fikk ikke badet selvom vi ellers hadde både bade og snorkel grej med..
Da vi hadde spist vores mad og set os litt rundt på holmen dro vi tilbake til båten og sejlet ut fra holmene hvor vi fisket med stang og regle. Etter en liten stund fik jeg en fin makrell på stangen, og nesten samtidig fik Anders en sei på reglen. Vi fik bid en gang mere, og fik hejst fisken så langt op i vandmasserne at vi kunne se den, men så klarte den plutselig å komme seg løs og svømme væk. Da det blev ganske mørkt og køligt kørte vi båten tilbake til havnen og stak hjemover.. Veldig bra dag :D

Kaptejn Anders og AC


Grill-Koz på holmen...


Så etter krabber i tangen..


Fin himmel.. månen var gemt bak..


Guttene


Makrell på stang :D


Moonshine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar