Søg i denne blog

søndag den 16. maj 2010

En tur rundt østensjøvannet

I fredags dro jeg med biologi studenterne på en anderledes lab-øvelse. Vi skulle på tur ut til Østensjøvannet og se på fugler. Må indrømme at jeg var lidt skeptisk til det, da meterologerne hadde lovet regn, men regn så vi heldigvis ikke noget til alligevel. Der var mange flere fugle end jeg hadde forventet. Vi ble delt ind i grupper, og gik rundt om vannet med en gruppelærer som kunne fortælle litt om de forskellige fugler. Det var faktisk ganske koseligt å gå rundt der, og solen tittede endda frem en liten stund. Jeg synes de fineste fugler vi så var sothøne, kanadagås og topdykker, og så selvfølgelig knopsvaner... :)

Der var også helt sindsykt mange hettemåker, og vi så en hel flok som holdt på og mobbe en stakkels kanadagås som lå på rede.
Der skete dog noe som jeg ble ganske harm over. Der var en hel flok af os biostudenter som stod på parkeringsplassen ved vannet og ventet på læreren. Så kom der en mand i sin bil som skulle ind på parkeringsplassen, men der stod et andepar i vejen for bilen, og han slog i hornet av dem og kørte nærme dem, men de flyttet seg ikke. Men så plutselig, istedet for å gå ut av bilen og få dem væk, så bare kørte han over hunanden så den ble mast flad og dens hjerte ble klemt op igennem halsen på den og lå en halv meter væk fra liget av den stakkels and.
Jeg kan love for at der stod en hel flok forarvede biologistudenter og kiggede målløst på billisten. Helt seriøst, jeg skjønner ikke at det går an og være så teit i hovedet. Dersom det hadde været en hjort eller noe, hadde han da også bare kjørt den over, eller dersom det hadde været et menneske? Jeg skjønner at der er forskel på en and og et menneske, men den totale mangel på interesse for hvad han hadde gjort overraskede mig ganske så meget. Og så lå anden bare der, flad, færdig og fuldstændig ynkelig på jorden, mens dens parter vræltede videre. Jeg synes næsten at det værste var, at det er parringstid nå, og siden det var et par, alstså en hann og en hunn, så kan det jo være at den hadde rede og alting. Vel, forarvet dro jeg hjem med T-banen.
Heldigvis kom John hjem litt senere og vi hadde avtalt og spille litt rollespil med Anders og Alexander, så da fik jeg tenke på noe annet.



Lørdag brugte jeg det meste av dagen på å spille, og gennemføre et PS3 spil som heter Heavy Rain. Det er et ganske kult spil, og det som er specielt med det er, at det er næsten som å se en film, hvor hver handling man gør påvirker filmens videre handling. Historien i spillet var skikkelig spænnende, så jeg var totalt fængslet av det, litt som når man leser en virkelig spennende bog. Jeg brukte også en del av dagen på å klippe John som efterhånden var blevet ganske langhåret. Jeg er jo absolut ingen frisør (noe jeg bliver ved med å si til John, men han insisterer alligevel på at jeg skal klippe ham) men jeg synes det ble nogenlunde til slut.
På kvelden mens vi sat og så film ringet Peter med en overraskelse. Han inviterte os med på Joe Bonamassa koncert d. 25. mai. Det syntes jeg var ganske så insanely awesome!
Til dem som ikke kender Joe Bonamassa, så er han utrolig dygtig blues rock artist. Fik hans nyeste album i påsken, og siden da har jeg hørt masse på hans musik. GLÆDER MEG! :-D

(Billeder fra fugleturen kommer snart)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar