Søg i denne blog

lørdag den 8. maj 2010

Nyt familiemedlem!

I dag har John og jeg (nok mest på min opfordring) gået 8 km. tur/retur til Plantasjen på Storo for å kjøpe en lille plante. Det er en plante som jeg så første gang på omvisningen på biologibygningen sidste sommer. Det er en plante som hedder Mimosa Pudica. Det som er specielt med den er, at når noe kommer i fysisk kontakt med bladene, så kan de lukke seg. Man har forskellige teorier for hvorfor den gør sån, og man tror at det bl.a. kan være for at beskytte seg mot styrtregn (den vokser gerne i lidt tropiske områder) eller for at beskytte sig mot å bli spist. Turen op til Storo var ihvertfald ikke kedelig, for vi hadde Conan med os hele veien op dit. Det var strålende solskin i dag, så etterhvert ble vi godt varme. Heldigvis hadde vi tatt med os litt vand, og på veien hjem ble det også til årets første is. :)
Når vi kom hjem tok jeg og plantet Mimi (som vi har døbt den) over i en potte, så nu står den i vinduet. Vi har ikke andre planter, men jeg tror det skal gå greit å passe den.
Ellers har vel både John og jeg jobbet med diverse skole opgaver i dag. John har jo sit eksamensprojekt som skal være færdigt til i morgen, og jeg har min semesteropgave i exphil som egentlig stort set er færdig, men som skal leveres på onsdag.

Her er en lille video hvor man kan se mimosa i action..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar