Søg i denne blog

søndag den 20. december 2009

Alt godt fra weekenden

I forgårs (lørdag d.19.) gled Johanne og fik hjernerystelse. Vi fik hende ud til lægevagten som kunne konstatere at det ikke var noget alvorligt, så hun skulle bare hjem og hvile sig, og slappe af, for hun havde meget ondt i nakken efter faldet og kunne ikke dreje hovedet... Så hun skulle overvåges af en "voksen ansvarlig person". Den opgave tog Rasmus sig af.

Det var heldigt at der ikke var sket noget alvorligt med Johanne, det var jeg glad for.
Men så skete der en anden lidt trist ting; John skrev til mig (hvilket i sig selv ikke var trist), men han fortalte at Musse ikke havde overlevet rejsen til Grimstad fordi han var meget svag inden de dro fra Oslo. Vi havde jo godt forstået at han snart havde levet sit liv færdig, for han var en meget gammel ørkenrotte på 4 år. Selvom Musse "kun" var en lille ørkenrotte så var han alligevel det første kæledyr som John og jeg har haft sammen, og vi har haft meget sjovt og hyggeligt ud af Musse. John skulle begrave han i en lille fin boks som Bente havde lavet :)

... Fordi Rasmus skulle passe på Johanne, så kunne jeg tage ud til Julie og mødes med alle tøserne fra gymnasieklassen. Vi spiste og hyggede os hos Julie som havde lavet lækker mad til os. Så spillede vi quiz (Bezzerwizzer) og legede en ny drikkeleg som hed WOOP! Det er lidt svært at forklare hvad det egentlig handler om, men det er noget med at man skal tage nogle briller på (se billed) og så skal man sende "den" videre hurtigst muligt enten til højre, venstre eller ligeud idet man højt udbryder WOOP! og den som glipper skal drikke.
Omkring kl. 02 tog vi i byen til det fedeste udested ever, som hedder Heidi's Bier Bar hvor vi også mødte Janus. Der var vildt fed stemning på Heidi's og de spiller bare musik som man kan synge med på og danse til! De har desuden meget overkommelige ølpriser (især for mig der er vant til de norske priser) og det er tilladt at danse på bordene (det gjorde vi dog ikke, men der var da nok af andre som gjorde) Der er kun et lille minus, og det er, at de ikke har Odense pils (I know... en bier bar som ligger i Odense, og ikke har Odense Pils... Så er det vist på tide at komme ind i kampen!)
Vel uanset så trækker det ikke meget ned.. Er længe siden jeg har haft det så sjovt på et udested.

Vi hyggede os med lækker mad


Tanja og jeg.



Vi spillede quiz


WOOP!


På Heidi's

Da de andre tog videre til Boogie's blev Tanja, Janus og jeg igen og dansede videre... men da kl. nærmede sig halv 5 og en underlig stalker fyr blev ved med at lægge an på Janus (Wiiiiierrd.. og veeeeldig akward!) tænkte vi at måtte dra hjem, så jeg gik glad og fuld af energi gennem vinternatten, kom hjem til Johanne og Rasmus's lejlighed hvor der duftede dejligt af kanel og nybagte småkager (som de havde lavet den aften) kastede mig på sengen og faldt i søvn med det samme!
I går (søndag d. 20.) vækkede Johanne mig kl. 11, så stod vi op og spiste sammen. Vi havde aftalt at hente juletingene i mors lejlighed, og så skulle vi også købe juletræet. Vi tog nogle af de hjemmebagte kager ned til de stakkels gamle folk som stod i sneen og solgte juletrær. Vi valgte et rigtig flot træ (skal lægge op billed når det er pyntet færdig), og på vejen hjem købte vi også masse frugt som vi skal lave frugt salat af i morgen.
Senere tog vi hjem til far hvor vi skulle spise og holde før-jul med Oscar. Far havde lavet en lækker fisketallerken til forret og hvidløgsmarineret mørbrad, rodfrugter og ovnstegte kartofler til hovedret. Så fik Oscar sine gaver (han var SÅ meget oppe at køre!) og Oscar havde også lavet en julegave til mig og Johanne. Vi fik hver et hjemmelavet armbånd som er SÅ fint! Fik også en rigtig fin hue af Malene, den blev jeg også rigtig glad for. Så spillede vi spil og hyggede os indtil vi måtte call it a day og tage en taxi hjem.
I dag (mandag d. 21.) skal Johanne jobbe lidt. I aften når hun kommer hjem skal vi spise mad sammen som jeg skal lave, spise fruktsalat og pynte juletræet, og så skal vi kose os med at spille trivial pursuit og se film. Glæder mig. Mor kommer også hjem fra Caribien i dag. Tænkte jeg skulle hente hende på stationen med et lille dansk flag, en pose varme klær og nogle sko, for hun dro jo for 14 dage siden hvor der slet ikke var sne, så hun har ingen varme klær, og jeg tror hun får lidt af et chock når hun lander i København og mærker hvor koldt der er (nu hvor hun har vænnet sig til 30 grader i Caribien). Så skal vi høre alle hendes historier. Spænnende! :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar