Søg i denne blog

lørdag den 26. december 2009

Julen varer li' til påske!

Hold da fast hvor juledagene gik hurtigt i år! Pludselig var det hele overstået. Jeg tror lidt at december gik uden at jeg lagde mærke til det, pga. al eksamens racet, det var ikke som da man var lille og tiden sneglede sig afsted.

D. 22. var vi på besøg hos Rasmus' mormor. Der var blevet lavet and og tilbehør fordi vi skulle komme på besøg. Jeg var jo også blevet inviteret med og det var da rigtig hyggeligt at hilse på Johannes svigerfamilie.

Dagen efter d. 23. mødte jeg Michelle på Kræz hvor vi fik en kop chai latté, fik catchet op, og udvekslet julegaver. Det var rigtig hyggeligt. kl. 16 mødte jeg Johanne og Laura i Bagel&Coffee. Så lavede Johanne nogle Bagels til os som vi skulle spise til middag senere. Vi gik hjem, hvor Rasmus ventede. Vi tog et spil Trivial mens vi spiste, og begyndte så at se julefilm.. vi så Alene Hjemme 1 og Jul i Nøddebo Præstegård. Det var en super hyggelig lille-juleaften og vi blev i rigtig julestemning.

Da vi vågnede næste dag var det JUL! :D

Rasmus' mormor og mor kom og spiste morgenmad kl. 9, Bagefter fik Rasmus et lift med dem, han skulle holde jul med sin far.
Mor kom kl. 12, hvor Johanne og jeg begyndte at lave noget konfekt.Vi fik nogle souvenirs af mor fra Caribien. Det var sådan nogle rigtig cacao bønner som man kunne bruge til at lave varm sjokolade med. Dagen gik med at hygge os og hjælpe mor i køkkenet.
Far kom kl. 18 og vi satte os alle og så de mange billeder som mor havde taget i Caribien. Hun så ud til at have haft en rigtig god tur. Vi spiste julemiddag og far havde taget en masse god vin med som vi drak til maden. Selvom jeg ved at mor ikke lige står og steger and hver dag, så kunne hun ikke have stegt den her and bedre, det var SÅ lækkert! Bagefter spiste vi risalamande, og far fik den hele mandel og vandt mandelgaven. Efter en god afslapningspause og noget kaffebryggeri tændte vi de levende lys på juletræet, satte os ned og valgte julesangene. Vi valgte én hver. I år blev det: "Højt fra Træets Grønne Top", "Sikken Voldsom Trængsel og Alarm", "Dejlig er den Himmel Blå" og "Det Kimer Nu Til Julefest". Bagefter var der gaveorgie af en anden verden! Jeg synes at jeg fik rigtig mange fine ting som jeg blev glad for. Da vi havde pakket alle pakkerne op tog vi et spil Trivial Pursuit, Johanne og Mor mod Far og jeg. De andre vandt desværre, men vi var da lige i hælene på dem! kl. var efterhånden blevet 01.00 og Rasmus kom hjem fra sin Julemiddag. Mor var blevet træt, så vi sagde tak for en hyggelig dag og mor kørte hjem. Så Johanne, Rasmus, far og jeg et par spil kort. Omkring kl. 02.00 sagde vi farvel til far, og vi lagde os efter en lang, men utrolig hyggelig juleaften.

Der blev pakket gaver op.

Johanne da hun pakkede gaven fra rasmus op.
Det var et hamsterbur med alt tilbehør og et gavekort på en hamster som hun selv måtte vælge i dyrebutikken.

Mor med sin Caribien tan og et godt glas rødvin.

Julemiddagens 3 hvide deltagere.

Johanne og Far

Johanne og Mor.

Mig og juletræet (inden lysene blev tændt)

Mor skal til at ordne anden (inden vi spiste).


Noget af al den konfekt som vi lavede om dagen.

Juletræet med sin pynt.
Næste dag (d. 25.) sov vi længe. kl. 14.30 kom mor og vi spiste alle sammen julefrokst sammen. Så spillede vi Ubongo! som er et meget morsomt spil som jeg fik i julegave. Det var svært, men meget morsomt. Da mor tog hjem om aftenen var vi så dovne efter al den mad at vi bare satte nogle film på og så dem resten af aftenen.

I dag (d. 26.) havde jeg aftalt med mor at vi skulle en tur til Svendborg og besøge moster Ida. Vi kom med toget og nåede frem i regnvejret. Ja, her ligger sneen ikke længe, og meget af det er allerede smeltet igen. Jeg væmmes når jeg ser det ulækre sorte sne over alt som bevidner de mange bilers uendeligt store udslip.


Mor venter på Svendborg toget.



Nuancer af skidt...




Vel, vi kom da frem til Svendborg, og det var rigtig hyggeligt at se moster igen. Vi fik kaffe og lidt chokolade. Vi var der det meste af eftermiddagen og tog først toget hjem omkring kl. 17. Johanne og Rasmus var igang med at lave lassange da jeg kom hjem. Det blev rigtig lækkert. Nu skal vi til at se film: Public Enemy.

I morgen skal vi til julefrokost hos Rasmus' familie, hvor jeg også er blevet inviteret med. Det glæder jeg mig til.. Og så skal vi bruge de næste par dage på at ordne Johannes gamle lejlighed hvor der skal males og lægges nyt tæppe.

En anden ting som også er sket er, at resultaterne for MAT1001 og KJM1001 har kommet, og jeg bestod begge fagene. Det var virkelig nice. Så venter jeg bare på BIO1000 resultaterne. De er nemlig ikke kommet endnu.

Glædelig jul og godt nytår!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar