Søg i denne blog

fredag den 11. december 2009

Nu er sneen faldet!

I torsdags var jeg til matematik eksamen, og det var herligt at den endelig var overstået. Synes det var vanskeligt, og jeg synes ikke helt det gik som jeg ville, men jeg håber da at jeg består. -Også selvom jeg lige har fundet ud af at den lommeregner som jeg brugte var indstillet fejl på visning af decimaler, så jeg ved ikke om jeg egentlig kan regne med de resultater som den gav mig. Heldigvis brugte jeg den ikke så meget, og heldigvis er det blevet rettet nu, hvor jeg skal bruge den til kemi eksamen i morgen. Efter matematikeksamen kom Anders og Alex i 15-tiden og skulle spille Vampire: The Masquerade. John som styrer spillet havde forberedt det hele. Min karakter vågnede op med amnesia og kan ikke huske noget fra sin fortid, i tillæg er han stum og er lige blevet vampyr, så der er masse at lære om verdenen! Det var utrolig morsomt at spille, har aldrig spillet et rollespil som foregår i "nutiden" før, og John var rigtig god til at lave en creepy stemning.

I fredags skulle jeg bare slappe af efter eksamen, så jeg sov længe. Så gik jeg og ryddede lidt til Bente og Peter skulle komme på besøg. Da de kom gik vi alle ned på den lille cafe og spiste lidt mad.. i tillæg fik vi også besøg af Conan om aftenen så der var fuldt hus i Wessels gate og det var utroligt hyggeligt. Vi gik i seng rundt midnat for vi skulle jo op og være klar til næste dags festeligheder. Vi skulle nemlig alle sammen til farmor Eva's 90 års fødselsdag om lørdagen. Hele resten af familien både børn, børnebørn og oldebørn var samlet. Der blev serveret lækker mad og drikke, holdt taler, vist powerpoint show med Eva, og leget quiz. Det var en rigtig hyggelig dag. Eva er en helt utrolig 90 åring, og når man taler med hende skulle man ikke tro at hun var 90 år. Hun følger med i alting og hun fik da også lige fortalt lidt om et computerspilfirma som hun havde læst om i avisen, det var i sammenhæng med at vi snakkede om Johns skole. Men tænk så meget hun har oplevet, tænk at have levet da der var verdenskrig, tænk at have levet gennem alt det som jeg ser tilbage på som "historie", det synes jeg er fantastisk. Ældre mennesker har altid noget spænende at fortælle det er helt sikkert og vist!
Vi var jo startet ganske tidligt, og der er efterhånden en del børnefamilier, så vi begav os hjemad omkring kl. 23.30 tror jeg...
Efter vi kom hjem besluttede John og jeg os for at gå op til grünaløkka og ringe på døren til Alex, Anders, Simon og Kristina, for at få dem med ud på en lille pils..Trods protester endte det med at vi fik Alex, Maria, Anders og Anders 2 (som vi kalder ham) med ud. Vi gik ned til byen og mødte Are. Det var en lang gåtur og vi var vel først i byen omkring kl. 01.30 tror jeg.. Så fandt vi en lille plads som hed Politikeren nede ved Youngs Torget.. det var ikke et specielt godt sted og det var umuligt at finde en plads at sidde, men der var jo milelange køer alle andre stedder, så vi endte med bare at være der. Senere blev vi sultne. Her i Oslo er der en vej (kan ikke lige huske hvad den hedder), men hvis man er i byen og er sulten så er det der man skal gå hen, for der er alt fra pizza til kebab, ris og nudel stedder, og de har åbent næsten hele natten. Så der gik vi hen, Are og hans kammerat ville hjem så vi traskede op ad vejen og fandt et sted at sidde og spise. Da vi var færdige var kl. blevet 04.00 og vi skulle til at gå hjem, da vi pludselig mødte Geir udenfor.
Lidt efter gik vi hjemad. Da jeg lagde mig i seng var kl. næsten 05. Det havde været en lang dag.

Om søndagen da John og jeg stod op, var Bente og Peter gået en tur ned i byen. Så vi fik sat en film på, Rescue Dawn hed den, med Christian Bale (ham der Batman makkeren).. Den handlede om at han blev taget til fange af nogle vietconger under vietnamkrigen, og hvordan han overlevede det. Den var da helt okay..
Om aftenen mødte vi Geir på en indisk restaurant hvor vi spiste middag. Det var godt og anderledes. Desværre var det blevet tid til at Bente og Peter skulle hjem, så vi fik sagt farvel og god jul, jeg skal jo til Danmark i julen, så hvid jul og ski bliver det nok ikke til...

I dag sneede det alligevel og det har faktisk lagt sig, så fik jeg alligevel lidt sne inden jul :)
John har været i skole og jobbe med sit projekt hele dagen, så jeg har jobbet med min kemi huskelap.. Det har taget hele dagen, men her til aften blev jeg færdig med den. Det var godt lige at få gennemgået de fleste ting inden eksamen i morgen, for meget læsning blev det jo ikke rigtig til i weekenden. I morgen er det altså sidste eksamen og så juleferie. Så rejser jeg hjem til Danmark med bussen på onsdag. Det skal blive godt at komme hjem til familie og venner i Odense, men også lidt trist at jeg ikke får fejre julen med John. Vi har aftalt at lave en mini jul med pakker når jeg kommer hjem efter nytår.

Nu må jeg hellere se at få noget søvn så jeg er frisk til kemi-eksamen i morgen.
Har desværre ingen billeder fra weekenden, men jeg kan godt garantere at det var den bedste weekend i lang tid :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar