Søg i denne blog

lørdag den 19. december 2009

Odense i hvidt








Så var kemi eksamen endelig overstået og jeg dro til Danmark på onsdags kvelden, efter John havde laget middag til os.. Hele kufferten var fuld af pakker så den var tung da vi slæbte den ned til busterminalen. Jeg fik sagt farvel til John og begav mig ud på den 10 timers lange rejse til Odense. Hvis der var sne i Oslo, var der dobbelt så meget i København, men hvis der var sne i København så var der dobbelt så meget i Odense! ... Og jeg havde ellers klaget over at jeg ikke ville få en hvid jul fordi jeg skulle til Danmark. Hold da helt op, kan ikke huske hvornår der sidst var så meget sne i Odense, men det er ihvertfald mange år siden da jeg var lille..

Så nu er der vinter-wonderland her. I torsdags var Danmark i fuldt beredskab, skolerne var lukkede, folk kunne ikke komme på arbejde fordi vejene ikke var rydede, og den offentlige transport var gået i stå. Så da jeg ankom til Odense kl. 07.30 lå gaderne øde og stille og man hørte kun den bidende vind.

Vi har bagt julekager og hygget os med film indenfor. Mor kommer hjem fra Caribien på mandag. Vi glæder os til at høre om hendes tur og se billeder, for vi har jo læst de lange rejsebreve.

I morgen skal vi hente juletræ og pynte det, og så skal vi ud til far om aftenen og holde "før-jul" med Oscar, for han skal til Sverige juleaften og fejre jul med Malene, Ole, Lukas og Svea.

Sneen ligger der stadig, men vinden er heldigvis taget lidt af, og i dag (lørdag) er det faktisk strålende vejr udenfor. Solen skinner og får snekrystallerne til at lyse helt surrealistisk.
Men i dag blev freden dog brudt.. Jeg bor jo hos Johanne og Rasmus i deres, i øvrigt, utrolig flotte nye lejlighed. I dag skulle Johanne på arbejde kl. 12, men hun nåede knapt derhen før hun gled på noget is og vågnede op med en større forsamling mennesker omkring sig. Hun har alle sympotomerne på hjernerystelse, så nu skal vi hen til vagtlægen og have hende tjekket, det er rigtig synd for hende. :'(

Ingen kommentarer:

Send en kommentar