Søg i denne blog

fredag den 4. december 2009

Julestemning i Oslo

I går var jeg til juleværksted på Grefsen hos Ane og Vanessa. Da gik det op for mig at jeg stærkt bør overveje at jeg ikke længere bor i Danmark og at man IKKE bare lige kan cykle overalt. Efter at have fundet en rute på nettet og skrevet vejnavne ned, begav jeg mig ud på en tur som skulle vise sig at komme til at vare over en time, være opad bakke hele vejen (og her er opadbakke altså ikke bare en svagt stigende kurve folkens!), og være temmelig kold (det var jo frost)... Efter at være farret vild op til flere gange, og have brugt tid på flere desperate opkald til John som kunne slå den rette vej op på nettet fandt jeg endelig frem. Jeg tror bare jeg tager den i øvrigt helt fint fungerende offentlige transport som går lige derop næste gang!
Vel vel.. Det var rigtig hyggeligt med juleværksted. Alle havde taget 1 aktivitet med. Jeg havde stjernestrimler til at lave papir stjerner af. De andre havde taget med til at lave karameller, julekort, til/fra kort, lavendelposer, marcipan m.m. Så hørte vi på julemusik og spiste pepperkager som ane og vanessa havde bagt. Det var en rigtig hyggelig aften. Jeg fik lavet et par fine julekort og nogle til/fra kort.

Omkring kl. 22-23 begav jeg mig hjem igen. Jeg skulle jo op kl. 07.30 for at kunne komme til kemi prøveeksamen, og det er altså virkelig tidligt når ens hjerne sådan lidt allerede er gået i feriemodus.. feriemodus midt i eksamenstiden.. nej nej. Helt fejl!
Vel, jeg stod da op (det er lite motiverende når man skal cykle hele vejen under ovennævnte betingelser) fik slæbt mig op til skolen og sad og gjorde kemi. Var lite effektiv, men fik da gjort en del opgaver. Kl. 13 kom læreren og gennemgik alle opgaverne, så som sådan var det en lærerig dag og jeg fik også rettet nogle ting op som jeg havde gjort fejl til nu.
Da vi var færdige kl. 16 dro jeg hjem og hvilede mig lidt indtil John kom hjem fra skolen.
Så nu er jeg fit for fight for aftenens strabadser :D

Og forresten, da jeg kom hjem så lå Musse sammenkrøllet i en lille bold og sov. Synes det så lidt sjovt ud ;D


Forside og bagside på de kort jeg lavede. Synes de blev fine.


Musse sover.



2 kommentarer: