Søg i denne blog

søndag den 7. marts 2010

Nakensnegle, helg osv.

Denne helg har vært ganske koselig. I fredags på labben så vi på masse forskellige organismer, svamper, nesledyr og bløtdyr (sån som snegle, muslinger, blæksprutte).. Det var en sån liten nakensnegl som man kunne se i forstørrelse. Den var helt utrolig å se på når den gik rundt i den lille petri-skål.


(Bilde av nakensnegl funnet på nettet)

Vi så ogå nogle små maneter som "klækkede" når vi var på labben! Helt utroligt.
Etter labben dro jeg til NITH hvor John skulle spille noe MTG turnering. De sat i kantinen og spilte så jeg sat bare ved et andet bord og jobbet masse med "biologisk mangfold", renskrev masse notater og gjennemgikk tingene igen.. må jo forberede til midtvejseksamen.. Man må stå på midtvejseksamen i "biologisk mangfold" for å få fortsætte på det faget, så er ganske keen på å stå..
rundt 18 var de vel færdige med å spille. Så dro John og jeg, Anders og Håvard på Egon og spiste lidt mat. Etterpå dro vi til en cafe og spilte RoboRally som er et utrolig morsomt brætspil. Vi skulle møte Simon og Kristina ved Eldorado rundt 21 hvor vi skulle se den nye "Alice in Wonderland"...
Filmen var veldig god rent grafisk, og de fleste roller var ganske kule.. men men.. filmen i sig selv var vel egentlig litt vel kliche.. (det handlede om at Alice var blevet 20 år og så kom hun tilbake til Wonderland).. meen men.. det var da ihvertfald fin underholdning, og helheten gav et godt indtryk.
Etterpå dro vi en tur til Justisen og tok en pils, men da klokken ble 02 måtte vi gi os og gå hjem.

På lørdagen koste John og jeg os hjemme, og jeg bakte cookies til John mens han sat og spilte på sin nye PC. Senere på kvelden kom Anders og Alex over og så spilte vi mere RoboRally og så lidt film etterpå.

Det har været helt utrolig flot vær hele den sidste uke (tvi tvi!)
Så i dag skal vi bare kose os og kanskje gå en tur i det fine vær. Så skal jeg skal nok også jobbe litt med skole arbejde. Håper alle andre har hatt en like fin helg som jeg. :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar