Søg i denne blog

mandag den 18. januar 2010

Første skoledag

I dag sto jeg opp tidlig sammen med John, for jeg havde tænkt at dra til Trafikanten og kjøpe mig månedskort til T-banen. Vanligvis har jeg syklet til skolen, men nå er det så mye snø at det er helt umuligt. Da jeg kom til Trafikanten var det masse mas med et billede som jeg ikke havde fått med, så jeg måtte bare dra opp på skolen med enkeltbillet. I dag var første dag på skolen etter ferien. Vi startet med MBV1010 et fag som handler om molekylærbiologi og genetik. Det virker meget spænnende men også utroligt vanskeligt, så jeg tror jeg må jobbe hardt med det.
Etterpå gik Oda, Ane og jeg og kjøpte den nye bok som vi skal bruke til BIO1200, biologisk mangfold. Den så veldig fin og spennende ut. I år skal jeg også ha EXPHIL03, det er sån vitenskapsteori og etik, det virker sån okay spennende, men også litt kjipt at man må ha det da det egentlig ikke har noe med biologi studiet å gjøre. Heldigvis har Hege kanskje noen gamle bøker som jeg muligvis kan få låne, da slipper jeg da i det mindste å bruke penger på de, for de er faktisk ganske så dyre!
Senere hadde vi BIO1200, en sån slags introduktion til studiet. Forelæseren der virket utrolig kul. Hun var en sån liten dame, som væltede litt over ordene, men hun virkede så utrolig engasjeret at det bare smittet over på mig med en gang :) Så jeg ser frem til det faget denne våren.

Fine nye BIO1200 boken min :)

Med alle de biologi fagene bliver det jo også en del laboratorie øvelser. De er obligatoriske og man må være på alle, og det har desværre medført at jeg måtte trække mig fra skiferien med danske-gjengen, som ellers var betalt og alting. Det er jo utrolig kjipt for jeg har set så veldig frem til det på lenge, men jeg må nok prioritere skolen nå, så får vi hellere holde ferie i ferien...det hørtes utrolig teit ut, men forstår vel hva jeg mener :)

Vel når jeg skulle hjem så var T-banen forsinket, og da den endelig kom var den helt totalt fyldt op.. som på T-banen i kina faktisk! Men når jeg stod og ventet på den så snøede det, og det var sån fin snø som daler sagte ned. Når det landet på min jakke så var det svære krystaller, og man kunne se alle strukturene i dem. Det var helt sykt så fine de var, så blev jeg glad når jeg sto og så på dem. hihi :)
Så kørte jeg til Oslo S og gik ned på Trafikanten igen for at fikse studentmånedskortet. Så mødte jeg John og vi fulgtes hjem. Nu skal vi snart spise middag og se film. iiih så koseligt! :D

1 kommentar: