Søg i denne blog

fredag den 22. januar 2010

Improteater på Chateau Neuf

På onsdagskvelden dro John og jeg til Chateau Neuf på Majorstuen for å se på improvisert teater. Jeg vidste ikke helt hva jeg skulle forvente, men jeg havde hørt fra Oda at det skulle være morsomt. Da vi kom var det helt fyldt op, men vi var heldige og fik plads på første række. Der var 12 improvitører på scenen og så skulle de spille "Meictro". Det gik ut på at de 12 havde hvert et nummer, som blev trukket op af en hat, de som blev trukket ut skulle spille en tilfældig scene som de ikke kendte og så skulle de improvisere hvad de gjorde og sagde. Efter hver scene skulle publikum bedømme hvor mange points de som var med i scenen fik, fra 1-5 points ved å klappe. Det var helt utrolig morsomt, og de var seriøst flinke de som var på scenen.
Selvom John havde været lidt skeptisk til det hele så syntes han også at det var utrolig morsomt, og vi har ihvertfald lyst til at dra dit en anden gang igen. De spiller en gang hver uke de folk, og det koster 50 kr... Jeg synes det var pengene værd, og det var morsomt at gøre noe annet på en hverdagskveld end å bare sitte hjemme og gøre lektier.

I dag var jeg på skolen og havde første laboratorie time på BIO1200, dvs. biologisk mangfold. Vi har om alger nu, og det er faktisk spænnende nok. Så i dag skulle vi se på forskellige alger i mikroskop og tegne det vi så i vores fine kompendier som vi har fået på skolen. Jeg synes det er en av de bedste lab-timene vi har hatt til nu, fordi læreren er utrolig pædagogisk og god til at forklare... Og så er hans dialekt let at forstå. Generelt har jeg ikke problemer med at forstå hvad læreren siger, men fx. så snakker vores seminarlærer i exphil trøndersk og da må jeg godt nok anstrenge mig lidt mere for at følge med i hva han siger.. "dokker må lære å lese" som han sa til os på tirsdagen..fordi "90% av alle studenter kan ikke lese".. Får håpe at han kan lære os at lese ordenligt da.. :)

Vel, i kveld skal jeg dra til grefsen for å holde jentevors hos Ane og Vanessa, og etterpå drar vi til Blindern på RF-kjellern hvor der er semesterstart fest. Det skal bli morsomt! :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar