Søg i denne blog

tirsdag den 17. november 2009

King of the Christmas Peppercake Castle!

De sidste to dage har jeg bagt pebberkager (fordi der igen blev lidt mere dej end jeg havde regnet med).. Vel, jeg havde planlagt at lave en pebberkageborg, og da alle "brikkerne" var færdigbagt og alle de andre pebberkager var pakket væk i en dåse, så var det i dag dagen for samlingen af pebberkage borgen. Jeg lærte 2 ting i dag: 1, smeltet sukker er utrolig, usandsynlig, ubeskrivelig brændende varmt! Brændte mig sikkert 10 gange eller noget og det gør NAS! .. og 2 hvis jeg skal bage pebberkager næste år så tror jeg eventuelt at jeg bare laver et hus eller noget som ikke er så stort, for OMG det var SYGT besværligt at sætte det sammen med smeltet sukker.. især fordi ikke alle siderne var helt rette fordi jeg havde lavet dejen selv, og skåret stykkerne ud selv, og samtidig med at det er svært så brænder sukkeret på, og jeg brænder mig på sukkeret.. aaanyways.. holdt på en god del af dagen med at prøve og samle det, og her til aften var det endelig færdigt, og klar til at blive pyntet. Det var ret svært at pynte det med glassur fordi væggene jo selvfølgelig var rette og glassuren og non-stop faldt ned, men jeg tror det ville have været endnu mere umuligt hvis jeg havde pyntet det før jeg samme det sammen for så ville al pynten sikkert have faldet ned i det brændende sukker og DET ville have været endnu mere kaos... men men, nu er det pyntet og det blev egentlig ret fint hvis jeg selv skal sige det.. så lavede jeg nogle flag og satte på og nogen nisse vagter til at passe på slottet. I midten af borgen (i borg gården) lavede jeg et nisse regiment som kan forsvare borgen hvis de kommer i krig, og hvem andre end selveste Julemanden skulle få lede regimentet? .. Ja ikke vet jeg! :D


Nisse regimentet i midten, med Julemanden som sergent.
2 vagtpatrulje nisser i baggrunden.

Borgen i sin helhed.

Fronten af borgen. Borg porten kan åbnes hvis der kommer gæster.

Et af borgens tårn med flag. En tårn/udkigs nisse er på vagt!



3 kommentarer:

  1. Nej, hvor blev det superflot! Hvis man ikke nödvendigvis vil spise det så er en limpistil teh shit for övrigt...

    SvarSlet
  2. Taak :D brugte også uendelig lang tid på at bygge det..
    uuh ja limpistol.. havde jeg ikke tænkt på.. satser på enten at spise det efter jul, eller sprænge det i luften med fyrværkeri.. har ikke helt bestemt mig endnu.. begge alternativer virker meget attraktive :P

    SvarSlet