Søg i denne blog

søndag den 15. november 2009

Pebberkage Produktion

Igår bagte jeg småkager som vi kalder chokosnitter.. Det er vistnok Johns favorit så jeg måtte jo prøve at se om jeg kunne finde ud af at lave dem. De blev vist nok gode :)Jeg lavede også en del pebberkagedej, som skulle stå natten over til i dag.
I dag stod jeg op og gik tur med Conan. John skulle på MTG turnering på Outland, så han tog afsted ved 11-12 tiden. Jeg brugte dagen på at rydde lidt og så kom jeg endelig ned i kælderen og kunne hente julepynten. Omkring kl. 17 gik mig og Conan ned og mødte John. På vej hjem blev vi enige om at vi egentlig ikke rigtig gad at lave mad, så vi fandt en hyggelig café/restaurant (Café Cathedralen ved Karl Johan) og bestilte mad der. De havde overdækkede borde udenfor med varme lamper, så vi fik lov at have Conan der også. Så spiste vi pizza. Det var hyggeligt og det var nogle gode, og ikke alt for dyre pizzaer.


Mig og Conan på Café Cathedralen.

John ser på kortene fra MTG turneringen.

Da vi kom hjem skulle John jobbe med sin indlevering så jeg gik igang med at lave pebberkager. Imens hørte vi på rolig musik. Det var dejligt med en lidt fredelig aften, og det var sjovt at bage pebberkager.. hverken John eller jeg liker egentlig pebberkager noget specielt, men det er jo morsomt at lave det.. :) I morgen skal vi pynte figurerne med non stop og glassur, og så skal vi sætte pebberkage borgen som jeg har lavet sammen. Det bliver en svær borg med et chokolade nisse regiment i midten... awesome.. skal lægge ud billeder når den er færdig :D


Pebberkage produktion




....Men nu er skyggerne ved at blive lange...


2 kommentarer:

  1. Hej Anne! Jeg läser i din blog når du lägger links ud på FB. Det lyder superhyggeligt at bage peberkager og det er da ambitiöst af dig at lave egen dej, jeg plejer at köbe den... men du har måske en god opskrift? Knus kusine Ida

    SvarSlet
  2. Hej Ida.
    Glad for at du læser min blog. Det er jo hyggeligt ^_^
    Jeg plejer bare at finde en på nettet.. De er som regel rimelig ens.. samme krydderier og sån.. :)
    Den jeg brugte kan du se her: http://www.kakeprat.no/index.php?option=com_content&view=article&catid=34:julekaker&id=182:Pepperkakehus-kan-brukes-til-pepperkaker&Itemid=150

    Du skal bare være opmærksom på at du får 2,5 kg dej (blev selv lidt overrasket over hvor meget det blev) så du kan sikkert dele hele opskrifen på 2 eller noget :)

    Med egen pebberkage produktion blir det også jul i Sverige ;)
    Knus Anne

    SvarSlet