Søg i denne blog

søndag den 8. november 2009

Lucky!

I går gik John og jeg ned i byen for at ose lidt.. Vi kiggede lidt rundt og fandt nogle ideer til julegaver. Jeg fik købt nogle flere ting til Oscars julekalender. Nu mangler jeg kun 3 pakker.
Og så var vi inde i Råk'n Råll som er en stooor brugtbutik hvor de har alt fra kasettebånd til PS3 spil.. alt sammen er brugt. Hele underetagen er fyldt med LP'er og overalt står der gamle møbler. Alt inde i butikken er til salg.. ting som hænger på vægen og pynteting. Det er en meget spænende butik hvor man sagtens kan bruge en masse tid. Her mødte vi AC og Alex. De gik en tur ned på Johns skole mens jeg løb et lille ærinde. Jeg skulle hente en bog som John havde ønsket sig, som udkom i går. Bagefter mødte jeg dem på skolen, og John blev glad for bogen. Så gik vi ned på Akker Brygge hvor vi mødte Jesper. Vi gik alle sammen hjem til os og så Napoleon Dynamite. Den film er seriøst uvurderlig. Kan se den igen og igen og den er lige komisk hver gang. Hvis man ser på film igennem tiden så er det meget forskellig hvad som var sjovt for 30 år siden, og hvad som er sjovt nu. Gad vide om de i fremtiden om fx. 50 ser tilbage på os i dag og ler af de ting vi synes er morsomme i dag. Da tror jeg ihvertfald at Napoleon Dynamite kommer til at kendetegne hvor tids ekstremt specielle humor.
Da vi havde set film gik vi ud i byen for at finde noget at spise. Vi endte op på en Italiens restaurant som hedder Santino's. Den ligger i en sidegade til Storgate. Det er et "Spaghetteria" Dvs. de har mest pastaretter.. men en pizza kunne man også få, og den jeg fik var ihvertfald rigtig god. Da vi havde spist var klokken allerede 23, så vi gik en tur på Justisen og fik et par pils.. Justisen er en meget uformelt sted, eller et meget "brunt" sted som de siger her i Oslo. Det er en stor bygning i 3 etager med flere barer og mange små rum hvor man kan sidde. Musikken er hverken for høj eller for lav, og er i øvrigt som regel noget som faktisk er værd at høre på.
Senere gik vi hjem.. det var en nydelig lørdag, yesssss.

2 kommentarer:

  1. hvor ligger den Råk'n Råll butikken?

    SvarSlet
  2. Den ligger i Akkersgate... en sidegate til karl johans gate. Mega nice butik... du og vanessa havde sikkert digget den!

    SvarSlet